LOADING

Type to search

Kilka wskazówek odnośnie zdrowego trybu życia.

Sylwia Oleś 24 lutego 2019
Share

1. Jedz to co lubisz, wcale nie musisz rezygnować z ulubionych potraw!

Tak, to prawda, wcale nie trzeba odmawiać sobie ulubionych rzeczy, żeby chudnąć. Oczywiście tak jak we wszystkim trzeba zachować umiar. Warto wykorzystać zdrowe zamienniki, aby smak potraw nam odpowiadał a kilogramy leciały w dół. Jeżeli lubicie słodkie rzeczy to możecie zaserwować sobie słodkie śniadanie czy też deser. Na takie słodkie śniadanko możecie przygotować omlet na słodko z wiórkami kokosowymi i bananem lub owsiankę z żurawiną i ulubionymi owocami, można także spróbować jogurtu typu greckiego zero procent z dodatkiem owoców. Natomiast na deser można sobie przygotować ciasteczka owsiane z żurawiną , czy galaretkę albo jogurt z mrożonymi owocami. Jeżeli chodzi o dokładne przepisy to podam je w następnym wpisie.

2.Nie przesadzaj z ilością spożywanych pokarmów!

Jak we wszystkim tak i w jedzeniu należy zachować umiar. Zdrowym nawykiem jest spożywanie pięciu posiłków dziennie w odstępach czasu 3 – 4 godziny. Gdy odżywiamy się w ten sposób nasz metabolizm się napędza,, a co za tym idzie szybciej spalamy spożyte kalorie.

3. Na czczo wypijaj szklankę wody z cytryną!

Dobrym sposobem na podkręcenie swego metabolizmu jest wypijanie zaraz po wstaniu z łóżka szklanki wody z cytryną. Sprawia to, iż łatwiej nam jest się wypróżnić oraz pozbyć złogów z organizmu jak i pobudza to nasz metabolizm do wydajniejszej pracy.

4. Uprawiaj sport!

Oprócz właściwej diety niezwykle ważna jest także aktywność fizyczna. Wcale nie musisz przebiegać maratonów czy też ciężko ćwiczyć na siłowni, wystarczy że każdego dnia pójdziesz na spacer z psem, przebiegniesz się naokoło bloku, czy będziesz uprawiać jogging. Ćwiczenia takie usprawniają nasze mięśnie, dotleniają organizm, wytwarzają się endorfiny czyli hormony szczęścia, które sprawiają że jakość naszego życia jest lepsza a my czujemy się szczęśliwsi.

5. Wypijaj 2 litry wody dziennie!

Ważne jest także wypijanie odpowiedniej ilości płynów każdego dnia. Podczas zwykłego dnia pracy, czy szkoły ilość wody powinna oscylować w graniach 2 litrów dziennie. Natomiast gdy ćwiczymy to nasz organizm potrzebuje więcej płynów. Nie można także przesadzać z wypijaniem wody, ponieważ nadmiar wody w organizmie także nie jest pożądany.

6. Odpowiednia dawka snu!

Sen jest niezwykle ważny w naszym życiu. Gdy się nie wysypiamy nasz organizm jest niewydajny i nie potrafi spełniać swoich podstawowych funkcji życiowych. Gdy dostarczamy organizmowi zbyt małej dawki snu to nasz metabolizm zwalnia, my czujemy się słabi, nic nam się nie chce a co najgorsze tyjemy!

7. Regeneracja!

Niezwykle ważna dla naszego organizmu jest regeneracja po treningu. Warto po dawce wysiłku fizycznego zafundować swemu organizmowi odpoczynek. Pomocny może okazać się masaż czy też kąpiel w jacuzzi lub wizyta w saunie, jeżeli nasze zdrowie na to pozwala. Zwykły odpoczynek w domowym zaciszu także ma zbawienny wpływ na nasz organizm.

Tags:

You Might also Like

Dodaj komentarz